0,3110 s

Неделя сыропустная. Воспоминание Адамова изгнания. Прощеное воскресенье

Неделя сыропустная. Воспоминание Адамова изгнания. Прощеное воскресенье

Апостольское чтение: Рим. 112 зач.

Бра́тие, ны́не ближа́йшее нам спасе́ние, не́жели егда́ ве́ровахом. Нощь у́бо пре́йде, а день прибли́жися: отложи́м у́бо дела́ те́мная, и облече́мся во ору́жие све́та. Я́ко во дни, благообра́зно да хо́дим, не козлогласова́нии и пия́нствы, не любодея́нии и студодея́нии, не рве́нием и за́вистию. Но облецы́теся Го́сподем на́шим Иису́с Христо́м, и пло́ти уго́дия не твори́те в по́хоти. Изнемога́ющаго же в ве́ре прие́млите, не в сомне́ние помышле́нии. Ов бо ве́рует я́сти вся, а изнемога́яй зе́лия да яст. Яды́й не яду́щаго да не укоря́ет, и не яды́й яду́щаго да не осужда́ет: Бог бо его́ прия́т. Ты кто еси́ судя́й чужде́му рабу́? Своему́ Го́сподеви стои́т, или́ па́дает. Ста́нет же, си́лен бо есть Бог поста́вити его́.

Перевод: Так поступайте, зная время, что наступил уже час пробудиться нам от сна. Ибо ныне ближе к нам спасение, нежели когда мы уверовали. Ночь прошла, а день приблизился: итак отвергнем дела тьмы и облечемся в оружия света. Как днем, будем вести себя благочинно, не предаваясь ни пированиям и пьянству, ни сладострастию и распутству, ни ссорам и зависти; но облекитесь в Господа нашего Иисуса Христа, и попечения о плоти не превращайте в похоти. Немощного в вере принимайте без споров о мнениях. Ибо иной уверен, что можно есть все, а немощный ест овощи. Кто ест, не уничижай того, кто не ест; и кто не ест, не осуждай того, кто ест, потому что Бог принял его. Кто ты, осуждающий чужого раба? Перед своим Господом стоит он, или падает. И будет восставлен, ибо силен Бог восставить его.

Евангельское чтение: Мф. 17 зач.

Рече́ Госпо́дь: а́ще отпуща́ете челове́ком согреше́ния их, отпу́стит и вам Оте́ц ваш Небе́сный. А́ще ли не отпуща́ете челове́ком согреше́ния их, ни Оте́ц ваш отпу́стит вам согреше́ний ва́ших. Егда́ же постите́ся, не бу́дите я́коже лицеме́ри се́тующе: помрача́ют бо ли́ца своя́, я́ко да явя́тся челове́ком постя́щеся. Ами́нь глаго́лю вам, я́ко восприе́млют мзду свою́. Ты же постя́ся пома́жи главу́ твою́, и лице́ твое́ умы́й. Я́ко да не яви́шися челове́ком постя́ся, но Отцу́ твоему́, И́же вта́йне, и Оте́ц твой, ви́дяй вта́йне, возда́ст тебе́ я́ве. Не скрыва́йте себе́ сокро́вищ на земли́, иде́же червь и тля тлит, и иде́же та́тие подко́пывают и кра́дут. Скрыва́йте же себе́ сокро́вище на небеси́, иде́же ни червь, ни тля тлит, и иде́же та́тие не подко́пывают, ни кра́дут. Иде́же бо есть сокро́вище ва́ше, ту бу́дет и се́рдце ва́ше.

Перевод: Ибо если вы будете прощать людям согрешения их, то простит и вам Отец ваш Небесный, а если не будете прощать людям согрешения их, то и Отец ваш не простит вам согрешений ваших. Также, когда поститесь, не будьте унылы, как лицемеры, ибо они принимают на себя мрачные лица, чтобы показаться людям постящимися. Истинно говорю вам, что они уже получают награду свою. А ты, когда постишься, помажь голову твою и умой лице твое, чтобы явиться постящимся не пред людьми, но пред Отцом твоим, Который втайне; и Отец твой, видящий тайное, воздаст тебе явно. Не собирайте себе сокровищ на земле, где моль и ржа истребляют и где воры подкапывают и крадут, но собирайте себе сокровища на небе, где ни моль, ни ржа не истребляют и где воры не подкапывают и не крадут, ибо где сокровище ваше, там будет и сердце ваше.

Икона. Изгнание Адама и Евы из рая

Икона. Изгнание Адама и Евы из рая

Книга, глаголемая "Златоуст". Слово 8. Въ недѣ́лю сыропу́стную, поуче́ніе Іоа́нна Златоу́стаго о святѣ́мъ постѣ́

Разу́мно и смы́сленно послу́шайте, бра́тие, о святе́м се́м посте́. Проро́к бо глаго́лет о поще́нии: во́ время прия́тно послу́шах тебе́, и в де́нь спасе́ния помого́х ти́. Се́ ны́не наста́ вре́мя прия́тно, се́ прибли́жися де́нь спасе́ния, святы́й се́й вели́кий по́ст честны́й, прообразова́нный от Бо́га, в о́ньже входя́ще очи́стим душа́ и телеса́ от вся́каго зла́. Сíи бо дни́ очище́ния су́ть: от сва́ра и гне́ва, лжи́ и клеветы́, за́висти и татьбы́, осужде́ния и пия́нства, блуда́ и объяде́ния. Вся́ та́, бра́тие, зла́я сотворе́ния отве́ргше, восприи́мем и́стинное покая́ние, да прибли́жимся к Бо́гу, ча́стыми моли́твами, слеза́ми и ми́лостынею; да омы́ем прегреше́ния на́ша, не челове́ком похвалу́ явля́юще поще́ния на́шего, но Бо́гу ве́дущему вся́. Десяти́на бо всего́ ле́та се́й по́ст е́сть, да поне́ ту́ ча́сть отдади́м Бо́гу. Аще ли пития́ и яде́ния мно́га, и всегда́ сва́ра, и тя́жбы, и гне́ва, и всея́ про́чия зло́бы, не оста́немся, то́ ка́ко мо́жем отда́ние грехо́м прия́ти? Но слы́шим, что́ рече́ евангели́ст? Рече́ Госпо́дь: а́ще отпу́стите челове́ком согреше́ния и́х, отпу́стит и ва́м Оте́ц ва́ш Небе́сный прегреше́ния ва́ша. Высо́ко и стра́шно сло́во: на саме́х на́с вла́сть полага́ет: а́ще, рече́, отпу́стите, и отпу́стится ва́м; и а́ще поми́луеши, поми́лован бу́деши; не осужда́й, не осужде́н бу́деши. Бо́г сотвори́л тебе́ самовла́стна, о челове́че, оправда́тися, или́ осуди́тися, я́коже изво́лиши. Егда́ же постите́ся, не бу́дите дря́хли, я́коже лицеме́ри, и не осужда́йте никого́ же: мно́зи бо я́ве согреши́ша, а о́тай вельми́ пока́яшася. И ты́ у́бо, люби́миче, постя́ся, печа́луй о себе́, и то́кмо свои́ грехи́ во уме́ име́й. Не уныва́й, но умы́й лице́ свое́, да не яви́шися челове́ком постя́ся. А егда́ ми́лостыню твори́ши, то не я́ве челове́ком дава́й, да не погуби́ши мзды́ своея́ тщесла́вием. Угото́вим у́бо себе́, бра́тие, на прия́тие свята́го и честна́го поста́. Якоже бо кто́ хотя́ бра́к че́стен сотвори́ти, то гото́вит до́м сво́й и вся́ я́же в не́м че́стна твори́т. Та́ко и мы́ угото́вим себе́ на прия́тие поста́ с ра́достию, а не уны́нием опеча́лимся, да в ма́лое се́ вре́мя омы́вше грехи́, чи́сти во о́ном ве́це яви́мся. Аще ли кто́ от на́с не предвари́т зде́ очи́ститися покая́нием, и поще́нием, и ми́лостынею, то изгна́н бу́дет во́н, я́коже о́н и́же скве́рны ри́зы нося́й, и свя́зани ру́це и но́зе ему́. Та́мо бо никто́ же мо́жет помощи́ никому́ же, но ра́вно вси́ предста́нем Судии́ пра́ведному: ца́рие и кня́зи, бога́тии и ни́щии, свобо́днии и рабо́тнии, и вся́к по де́лом свои́м прии́мет. Те́м же потщи́мся, бра́тие, сотвори́ти на́м повеле́нное Бо́гом. Не́сть бо тя́жко гне́в попра́ти и за́висть; не́сть труда́ а́лчнаго накорми́ти, на́га оде́яти, стра́нна прия́ти. Са́м бо Госпо́дь рече́: а́ще добро́ сотвори́сте еди́ному от ма́лых си́х бра́тий Мои́х, то́ Мне́ сотвори́сте. Са́м бо с небесе́ на зе́млю прии́де, и в нищету́ облече́ся, хотя́ устра́ншияся от Него́, в пе́рвое Ца́рство ввести́, из него́ же есмы́ испа́ли невоздержа́нием. Проти́ву боле́зни исцеле́ние положи́ – святы́й вели́кий се́й по́ст. Пе́рвие пости́ся Моисе́й со́рок днíй, и того́ ра́ди с Бо́гом бесе́дова лице́м к Лицу́, и просвети́ся лице́ его́ от сла́вы Бо́жия, я́ко со́лнце, и невозмо́жно бе́ зре́ти никому́ же на́нь. И па́ки пости́ся Илия́, со́рок днíй, и до ны́не жи́в е́сть, на колесни́це о́гненней взя́т бы́сть на не́бо. Та́ко же инíи мно́зи пости́шася, вели́кая соде́яша чудеса́. Последи́ же Са́м Госпо́дь Бо́г на́ш пости́ся со́рок днíй, на́м по́ст прообразу́я, побе́ду дая́ на враги́, си́м показу́я очища́ти душа́ и телеса́ на́ша. Те́м и мы́, бра́тие, потщи́мся подо́бни бы́ти святы́м поще́нием, и моли́твами, и чистото́ю: по́ст бо те́ло очища́ет, а ду́шу спаса́ет, и на не́бо возво́дит. Не хотя́й бо сме́рти гре́шником, но па́че спасе́ния на́шего хотя́й Христо́с учи́т ны́, глаго́ля: не скрыва́йте име́ния ва́шего на земли́, иде́же че́рвие ядя́т и тля́ тли́т, и та́тие кра́дут; но скрыва́йте сокро́вище ва́ше на небесе́х, ре́кше: изли́шняя ва́ша дади́те не иму́щим, то́ мни́те я́ко на небесе́х скры́ете. Те́м поревну́ем святы́м, и́же посто́м и до́брыми де́лы спасли́ся. Те́ми бо и Госпо́дь Бо́г на́ш и́мать осуди́ти ны́, рекíй, я́ко сíи пости́лися, и пра́вду твори́ли, вы́ же почто́ та́ко не сотвори́сте? Ни́, бра́тие, не бу́ди на́м то́ слы́шати. Но да услы́шим гла́с Госпо́день, глаго́лющь: прииди́те, благослове́ннии, Отца́ Моего́. Прииди́те, сы́нове Све́та, алка́вшии и жада́вшии Мене́ ра́ди. Прииди́те, приими́те угото́ванное ва́м Ца́рство небе́сное искони́ ве́ка. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь.

Видео. Патриаршая проповедь в Неделю сыропустную. 06.03.2022

Воскресную Литургию в Неделю сыропустную служили настоятель Знаменской церкви прот. Андрей (Егоров) и наш гость из Канской епархии Красноярского края иеромонах Савватий, принявший мантийный постриг с именем Савватий в честь нашего преподобного Савватия Оршинского.

Литургия в Неделю сыропустную

Литургия в Неделю сыропустную

Литургия в Неделю сыропустную

После Литургии о. Андрей зачитал Послание Митрополита Тверского и Кашинского Амвросия к священнослужителям, монашествующим и мирянам Тверской епархии Русской Православной Церкви на Великий пост.

Читать Послание

Чтение Послания Митрополита в Неделю сыропустную

После Литургии о. Андрей зачитал Послание Митрополита Амвросия на Великий пост

А после этого священники и клир облачились в черные одежды и служили вечерню с чином прощения.

Чин прощения в Неделю сыропустную

Чин прощения в Неделю сыропустную

С понедельника начинается Великий пост - время покаяния, молитвы и духовного обновления! Помоги нам всем Господь!!!

Смотреть больше фото