В Неделю о блудном сыне
12 февраля 2023
Комментарии(0)Воскресный день за две недели до Великого поста называется Неделей о блудном сыне. В этот день в Церкви читается Евангельская притча о блудном сыне (Лк. 79 зач. 15:11-32).
Накануне в субботу вечером служили всенощное бдение. В воскресенье утром служили Божественную Литургию. Пел знаменным распевом головщик Иоанн Карпов.
Евгений читает Апостол в Неделю о блудном сыне
Дьякон о. Алексей читает записки во время ектеньи
Поют "Верую!"
Перед причастием
О. Андрей причащает детей
Видео. Проповедь прот. Андрея в Неделю о блудном сыне
Возвращение блудного сына - фрагмент росписи Знаменской церкви над входом в исповедальню
Евангельское чтение: Лк. 79 зач. 15:11-32
Рече гд7ь при1тчу сiю: человёкъ нёкій и3мЁ двA сы6на: и3 речE ю3нёйшій є3ю2 nтцY: џтче, дaждь ми2 дост0йную чaсть и3мёніz. И# раздэли2 и4ма и3мёніе. И # не по мн0зэхъ днeхъ собрaвъ всE мнjй сhнъ, tи1де на странY далeче, и3 тY расточи2 и3мёніе своE, живhй блyднw. И#зжи1вшу же є3мY всE, бhсть глaдъ крёпокъ на странЁ т0й, и3 т0й начaтъ лишaтисz. И# шeдъ прилэпи1сz є3ди1ному t жи1тєль тоS страны2: и 3 послA є3го2 на сeла сво‰ пасти2 свині‰. И# желaше насhтити чрeво своE t рожє1цъ, ±же kдsху свині‰: и3 никт0же даsше є3мY. Въ себe же пришeдъ, речE: коли1кw наeмникwмъ nтцA моегw2 и3збывaютъ хлёбы, ѓзъ же глaдомъ ги1блю; Востaвъ и3дY ко nтцY моемY, и3 рекY є3мY: џтче, согрэши1хъ на нб7о и3 пред 8 тоб0ю, и 3 ўжE нёсмь дост0инъ нарещи1сz сhнъ тв0й; сотвори1 мz ћкw є3ди1наго t нає 1мникъ твои1хъ. И# востaвъ и4де ко nтцY своемY. Е#щe же є3мY далeче сyщу, ўзрЁ є3го2 nтeцъ є3гw2, и 3 ми1лъ є3мY бhсть, и3 тeкъ нападE на вhю є3гw2, и3 њблобызA є3го2. Речe же є3мY сhнъ: џтче, согрэши1хъ на нб7о и3 пред8 тоб0ю, и3 ўжE нёсмь дост0инъ нарещи1сz сhнъ тв0й. Речe же nтeцъ къ рабHмъ свои6мъ: и3знеси1те nдeжду пeрвую и 3 њблецhте є3го2, и3 дади1те пeрстень на рyку є3гw 2 и3 сапоги2 на н0зэ: и3 привeдше телeцъ ўпитaнный заколи1те, и3 ћдше весели1мсz: ћкw сhнъ м0й сeй мeртвъ бЁ, и3 њживE: и3 и3зги1блъ бЁ, и3 њбрётесz. И# начaша весели1тисz. Бё же сhнъ є3гw2 стaрэй на селЁ: и3 ћкw грzдhй прибли1жисz къ д0му, слhша пёніе и3 ли1ки: и3 призвaвъ є3ди1наго t џтрwкъ, вопрошaше: что2 u5бо сі‰ сyть; Џнъ же речE є3мY, ћкw брaтъ тв0й пріи1де: и3 заклA nтeцъ тв0й телцA ўпитaнна, ћкw здрaва є3го2 пріsтъ. Разгнёвасz же, и3 не хотsше вни1ти. Nтeцъ же є3гw2 и3зшeдъ молsше є3го2. Џнъ же tвэщaвъ речE nтцY: сE толи1кw лётъ раб0таю тебЁ, и3 николи1же зaпwвэди тво‰ преступи1хъ, и3 мнЁ николи1же дaлъ є3си2 козлsте, да со др{ги свои1ми возвесели1лсz бhхъ: є3гдa же сhнъ тв0й сeй, и3з8zдhй твоE и3мёніе съ любодёйцами, пріи1де, заклaлъ є3си2 є3мY телцA пит0маго. Џнъ же речE є3мY: чaдо, ты2 всегдA со мн0ю є3си2 и3 вс‰ мо‰ тво‰ сyть: возвесели1тижесz и3 возрaдовати подобaше, ћкw брaтъ тв0й сeй мeртвъ бЁ, и3 њживE: и3 и3зги1блъ бЁ, и3 њбрётесz.
Перевод: Сказал Господь притчу сию: у некоторого человека было два сына; и сказал младший из них отцу: отче! дай мне следующую мне часть имения. И отец разделил им имение. По прошествии немногих дней младший сын, собрав все, пошел в дальнюю сторону и там расточил имение свое, живя распутно. Когда же он прожил все, настал великий голод в той стране, и он начал нуждаться; и пошел, пристал к одному из жителей страны той, а тот послал его на поля свои пасти свиней; и он рад был наполнить чрево свое рожками, которые ели свиньи, но никто не давал ему. Придя же в себя, сказал: сколько наемников у отца моего избыточествуют хлебом, а я умираю от голода; встану, пойду к отцу моему и скажу ему: отче! я согрешил против неба и пред тобою и уже недостоин называться сыном твоим; прими меня в число наемников твоих. Встал и пошел к отцу своему. И когда он был еще далеко, увидел его отец его и сжалился; и, побежав, пал ему на шею и целовал его. Сын же сказал ему: отче! я согрешил против неба и пред тобою и уже недостоин называться сыном твоим. А отец сказал рабам своим: принесите лучшую одежду и оденьте его, и дайте перстень на руку его и обувь на ноги; и приведите откормленного теленка, и заколите; станем есть и веселиться! ибо этот сын мой был мертв и ожил, пропадал и нашелся. И начали веселиться. Старший же сын его был на поле; и возвращаясь, когда приблизился к дому, услышал пение и ликование; и, призвав одного из слуг, спросил: что это такое? Он сказал ему: брат твой пришел, и отец твой заколол откормленного теленка, потому что принял его здоровым. Он осердился и не хотел войти. Отец же его, выйдя, звал его. Но он сказал в ответ отцу: вот, я столько лет служу тебе и никогда не преступал приказания твоего, но ты никогда не дал мне и козленка, чтобы мне повеселиться с друзьями моими; а когда этот сын твой, расточивший имение свое с блудницами, пришел, ты заколол для него откормленного теленка. Он же сказал ему: сын мой! ты всегда со мною, и все мое твое, а о том надобно было радоваться и веселиться, что брат твой сей был мертв и ожил, пропадал и нашелся.
Возвращение блудного сына
Книга, глаголемая "Златоуст". Слово 2. Поуче́ние в неде́лю, в ню́же чте́тся при́тча ева́нгельская о блу́дном сы́не.
Се́ приспева́ют, возлю́бленнии, дни́ честна́го, свята́го и вели́каго поста́, и того́ ра́ди о покая́нии ева́нгельское сло́во бесе́дует. Слы́шите при́тчу сию́. Рече́ Госпо́дь: челове́к не́кто име́ два́ сы́на (Лук. зач. 79). Кто́ е́сть челове́к? – Человеколю́бец Бо́г. Кто́ ли два́ сы́на? Два́ сы́на су́ть – пра́ведницы, и гре́шницы. И рече́ ю́ный сы́н ко отцу́: о́тче, да́ждь ми́ досто́йную ча́сть име́ния. Юный сы́н е́сть гре́шник, я́коже последи́ гре́х вни́де в мíр. Име́ние же се́ е́сть – не́бо и зе́млю, мо́ре и ре́ки, и всю́ тва́рь поручи́ на́м Бо́г; зако́н и проро́ки на́с ра́ди посла́. Изво́лиша бо гре́шницы самовла́стием поги́бнути, непра́вды и безу́мия ра́ди, самовла́стни бо есмы́ добру́ и злу́, а́ще восхо́щем твори́ти благо́е и зло́е. А е́же раздели́ и́ма оте́ц име́ние, ре́кше, за́поведи и́ма преда́. И взе́м ме́нший сы́н, оты́де на страну́ дале́че. Иностра́ние, сказу́ет, о телеси́ попече́ние и по́хоти грехо́вныя. Старе́йший сы́н за́поведи прии́м, оправда́ся, а мнíй сы́н грехи́ творя́, удали́ся от Бо́га и изгуби́ доброде́тели, живы́й блу́дно. И бы́сть гла́д кре́пок на стране́ то́й – не гла́д хле́ба, но е́же не слы́шати словесе́ Бо́жия. И нача́ лиша́тися, е́же неприя́ти ча́сти святы́х честны́х Та́ин, и́же не боя́шеся Бо́га; а боя́щимся Бо́га, никогда́ же не́сть лише́ния. И ше́д, прилепи́ся ко еди́ному граждани́ну страны́ тоя́, – се́ же су́ть бе́си. И то́й посла́ его́ на село́ свое́ пасти́ сви́нии, ре́кше ины́х поуча́ти на зло́: разбо́ю, блуду́, клевете́, резоима́нию, пия́нству, братоненавиде́нию, злосе́рдию, и про́чим злы́м. Не и́мать же сы́тости грехолю́бец: в ма́ле наслади́вся, а во́ веки му́чен бу́дет. Та́ко бе́си чту́т чту́щия и́х. И в себе́ бы́в, рече́: коли́ко нае́мником у отца́ моего́ избыва́ют хле́бы, а́з же гла́дом ги́бну; но воста́в, иду́ ко отцу́ моему́ и реку́ ему́: о́тче, согреши́х на не́бо и пред тобо́ю, и не́смь уже́ досто́ин нарещи́ся сы́н тво́й, но сотвори́ мя я́ко еди́наго от нае́мник твои́х. И не то́кмо рече́, но и де́лом сотвори́. Сло́вом испове́дания невозмо́жно спасти́ся, де́лы не возсле́дующи. Пои́стинне рече́ евангели́ст, я́ко в себе́ прише́д. Егда́ у́бо согреша́ше, вне́ себе́ бя́ше. Аще бо кто́ ожесте́ет грехо́вными зло́бами, не бои́тся Бо́жия суда́, ни уче́ния внима́ет. Нае́мницы же су́ть оглаше́ннии. Егда́ бо в чи́н сыно́вень кто́ пости́гнет, пото́м же согреши́т, и ви́дя ху́ждьшия себе́ святы́х Та́ин наслажда́ющася, а себе́ вне́ це́ркве стоя́ща, тогда́ умили́вся, на покая́ние мы́слит. И еще́ ему́ дале́че су́щу, сре́те его́ оте́ц, и облобыза́ его́, и повеле́ рабо́м облещи́ его́ в пе́рвую оде́жду, и да́ти пе́рстень на́ руку его́, и сапози́ на́ ногу, и повеле́ закла́ти теле́ц упи́танный. Таково́ е́сть милосе́рдие Бо́жие: не судо́м бо жде́т гре́шники, но прие́млет ка́ющихся. А раби́ – иере́и су́ть. Пе́рвая оде́жда – очище́ние грехо́в. Пе́рстень – благода́ть Свята́го Ду́ха. А сапози́ – за́поведи ева́нгельския и уче́ния. Теле́ц упи́танный – причаще́ние, его́же ве́рнии прие́мше, со а́нгелы лику́ют. Бе́ же тогда́ старе́й сы́н на селе́. Толков. Село́ – зако́н имену́ется, его́же не отступа́ют пра́веднии, терпя́ще. Оба́че же се́ ди́вно, а́ще и пра́веден бе́ сы́н, но ропта́ше на отца́. Толи́ка е́сть Бо́жия благода́ть, я́ко же и пра́ведницы соблажня́ются о долготерпе́нии Бо́жии: не зави́дят бо гре́шных спасе́нию, но дивя́тся человеколю́бию Бо́жию. Дави́д бо глаго́лет: доко́ле гре́шницы восхва́лятся? И Иеремíя рече́: почто́ пу́ть гре́шных спе́ется? Насади́л я́ еси́ и укорени́шася. Что́ же рече́? Мне́ же еси́ ни козля́ти да́л, да со́ други бы свои́ми возвесели́лся. Толков. То́ глаго́ля пра́ведный сы́н, я́ко озлобля́емь е́смь, рече́, и не оста́вил еси́ поги́бнути, да бы́х прия́л осла́бу, но ве́сь живо́т озлобля́емь е́смь от гре́шник. Се́ святíи от туги́ се́рдца глаго́лаху. И рече́ оте́ц: ча́до, вся́ моя́, твоя́ су́ть, а твоя́ моя́. Се́й же бра́т тво́й ме́ртв бе́, и оживе́, изги́бл бе́, и обре́теся. Ме́ртва же, рече́, – рабо́тающа диа́волу язы́ки пога́ныя, неве́дущия Бо́га. А поги́бшими ве́рныя мни́т, и́же по креще́нии грехи́ мно́ги и непра́вды творя́т. А и́же обре́теся, ре́кше, пока́яся. И мы́ у́бо пока́емся, да спасе́мся, о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем.
Оставить комментарий
Комментарии ()